1. rész
Az első pályanap mindenki számára emlékezetes esemény, és a többség másodszor, harmadszor,... is visszatér. Ha te is az elsőt tervezed, bizonyára megfogalmazódtak benned is a következők: Tetszik majd? Csak utolsó ne legyek! Hogyan fogok teljesíteni?
A helyszínen, mikor a motorod már csak arra vár, hogy ráülj: Mikor kezdünk? Hány kör? Biztos, hogy annyi? És mindenre visszakérdezel még egyszer.
A rajtrácsban a motorodon ülve: Ő már lereszelte a koptatóját, mit keres a kezdők közt? Biztosan jó helyen vagyok? Mit keresek én itt? Aztán elindulsz és az idegesség egyetlen pillanat alatt elszáll.
Hogy a pályanapod jól sikerüljön és ne kelljen kapkodnod, hogy mit hogyan csinálj, a következő pontokban mindent megtalálsz, amire szükséged lehet az előkészületeknél, a helyszínén és a nap után.
Amit feltétlenül ellenőrizz:
- · A motorodból semmi ne folyjon
- · A gumid, főleg a hátsó ne legyen túlságosan kopott – olyan nincs, hogy a pályán úgyis még jobban elkopik, majd utána cseréled! Más aszfalt, más tulajdonságok. Az érdesebb aszfalt miatt a szétkockásított gumit nagyon nehéz bedönteni, ráadásul sokkal jobban bemelegedik, mint sima közúton.
- · Nézd meg a fékfolyadék szintjét, ha rég volt cserélve, itt az ideje, hogy lecseréld. Minél régebbi, annál hamarább felforr a folytonos fékhasználat során, meglevegősödik, aztán egyszer csak azt veszed észre, nem fog a fék.
- · Olajszintmérés
- · Ha már régen tetted, tisztítsd meg és fújd le a láncot, nézd meg, hogy megfelelő-e a feszessége.
- · Ha vontatón viszed vasadat a pályára, már most vedd le a tükröket, irányjelzőket (ha lehet) és ragaszd le a fényszórókat (a féklámpát nem kell).
- · Készítsd össze a szerszámokat, csomagold be, amit viszel, hogy ne reggel kelljen kapkodnod. Ha az első lesz, úgy fogod érezni, semmit nem találsz.
Néhány tipp:
- · Ha félted motorod külsejét az elcsúszástól, az eredeti idomok helyett használhatsz más idomokat is a pályán. Nem fog egy rendőr sem megállítani, hogy megnézze a forgalmidat, vajon egyezik-e a szín.
- · Vigyél magaddal láncsprayt. Nemcsak akkor jöhet jól, ha leverné a lánc az előző esti fújást, de kenéshez, rozsdásodni hajlamos részek védelmére is jól jöhet, míg a nap tart.
- · Legyen nálad víz. Ivás, kézmosás, sebtisztítás,…
- · A pályák közelében lévő benzinkutakon még a keréknyomás beállítása is pénzbe kerül, az már csak természetesnek mondható, hogy a benzint is jó felárral adják. Ha spórolni szeretnél, vigyél magaddal üzemanyagot és még indulás előtt állítsd be a keréknyomást.