Északi Gyorsaságiak

Pályamotorozás, amatőr versenyzés. Sokak számára ez csak egy álom, ami csak a gazdagok számára kivitelezhető... Lehet valaki olcsón pályamotoros? Egy próbát megér!

Friss topikok

Archívum

Egy régi kedvenc: Az első pályanap

2012.04.18. 17:02 svartask

 

1. rész 

Az első pályanap mindenki számára emlékezetes esemény, és a többség másodszor, harmadszor,... is visszatér. Ha te is az elsőt tervezed, bizonyára megfogalmazódtak benned is a következők: Tetszik majd? Csak utolsó ne legyek! Hogyan fogok teljesíteni?

A helyszínen, mikor a motorod már csak arra vár, hogy ráülj: Mikor kezdünk? Hány kör? Biztos, hogy annyi? És mindenre visszakérdezel még egyszer.

A rajtrácsban  a motorodon ülve: Ő már lereszelte a koptatóját, mit keres a kezdők közt? Biztosan jó helyen vagyok? Mit keresek én itt? Aztán elindulsz és az idegesség egyetlen pillanat alatt elszáll.

 Hogy a pályanapod jól sikerüljön és ne kelljen kapkodnod, hogy mit hogyan csinálj, a következő pontokban mindent megtalálsz, amire szükséged lehet az előkészületeknél, a helyszínén és a nap után.

Amit feltétlenül ellenőrizz:

  • ·         A motorodból semmi ne folyjon
  • ·         A gumid, főleg a hátsó ne legyen túlságosan kopott – olyan nincs, hogy a pályán úgyis még jobban elkopik, majd utána cseréled! Más aszfalt, más tulajdonságok. Az érdesebb aszfalt miatt a szétkockásított gumit nagyon nehéz bedönteni, ráadásul sokkal jobban bemelegedik, mint sima közúton.
  • ·         Nézd meg a fékfolyadék szintjét, ha rég volt cserélve, itt az ideje, hogy lecseréld. Minél régebbi, annál hamarább felforr a folytonos fékhasználat során, meglevegősödik, aztán egyszer csak azt veszed észre, nem fog a fék.
  • ·         Olajszintmérés
  • ·         Ha már régen tetted, tisztítsd meg és fújd le a láncot, nézd meg, hogy megfelelő-e a feszessége.
  • ·         Ha vontatón viszed vasadat a pályára, már most vedd le a tükröket, irányjelzőket (ha lehet) és ragaszd le a fényszórókat (a féklámpát nem kell).
  • ·         Készítsd össze a szerszámokat, csomagold be, amit viszel, hogy ne reggel kelljen kapkodnod. Ha az első lesz, úgy fogod érezni, semmit nem találsz.

Néhány tipp:

  • ·         Ha félted motorod külsejét az elcsúszástól, az eredeti idomok helyett használhatsz más idomokat is a pályán. Nem fog egy rendőr sem megállítani, hogy megnézze a forgalmidat, vajon egyezik-e a szín.
  • ·         Vigyél magaddal láncsprayt. Nemcsak akkor jöhet jól, ha leverné a lánc az előző esti fújást, de kenéshez, rozsdásodni hajlamos részek védelmére is jól jöhet, míg a nap tart.
  • ·         Legyen nálad víz. Ivás, kézmosás, sebtisztítás,…
  • ·         A pályák közelében lévő benzinkutakon még a keréknyomás beállítása is pénzbe kerül, az már csak természetesnek mondható, hogy a benzint is jó felárral adják. Ha spórolni szeretnél, vigyél magaddal üzemanyagot és még indulás előtt állítsd be a keréknyomást.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eszakigyorsasagiak.blog.hu/api/trackback/id/tr204459281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Állatanyó 2012.04.19. 05:34:31

Sziasztok!
Jó ötlet volt feléleszteni a blogot... Azt hiszem aktív olvasótok leszek! ;)

svartask 2012.04.19. 13:45:59

@Állatanyó: Szia!
Köszönjük és ha lesz kedved, a nyári közös gurulásra is nagy szeretettel várunk! :)

danee15833 2012.12.23. 12:01:19

Sziasztok.Nekem csak egy olyan félelmem van,hogy 16éves vagyok eddig supermotom volt most van egy 50es aprilia rs motorom és szeretnék versenyezni,bár tudom hogy talán már késő.Jövőre megyek elvileg a MAMI-suliba mint motorszerelő és akár ott lehetőség a versenyzésre.Na de a problémám az a motor bedöntésének technikája.Nem mondom hogy nem vagyok bátor,de például mikor bedöntöm kicsit ezt a motort,van a guminak egy pereme és már ott olyan érzés hogy ki akar csúszni.Ezt tudom valahol gyakorolni? Vagy megnézni valahogy a "térdkoptatás" technikáját? :)

svartask 2013.01.28. 16:50:46

@danee15833: Szia!
Amatőr versenyzéshez nem késő, ha nekiállsz keményen pályázni és faragni a köridőidet. Először is tesztelned kell, hogy elég gyors vagy-e a versenyzéshez és van-e kitartásod, akaratod hozzá.
Nem szeretnék reklámozni, de a P§§nónia ringen nyaranta rendeznek amatőrök és profik számára egyaránt versenyt, a beugró 60 000Ft körül mozog, nevezz a leglassabbak közt, az elért helyezésedből tudni fogod, hogy érdemes-e folytatnod.

A 'belógás" már más dolog. Ha eddig csak közúti aszfalton próbálkoztál, ne várj sikert, mert a rossz minőségű, nem tisztítják ezért a tapadása igen csekély.
Ha komolyan szeretnéd letenni a térdedet, szerezz be pályagumit és válassz egy ringet.
Ne az legyen a célod, hogy leérjen a koptató, hanem az, hogy minél mélyebbre döntsd a motort és a lehető legnagyobb sebességgel vedd be a kanyart. Nem kell a koptatáshoz oktatóvideó, csupán feszegesd a határaidat.
Nézhetsz otthon MotoGP-t, talán elméletben fogod tudni, hogy kell csinálni, de azzal semmire sem mész.
Sok sikert, széles utat, rövid telet! :)
süti beállítások módosítása